El que és, és i el que no és, no és.
Potser aquestes paraules serveixen com a resposta per a moltes de les preguntes que els infants ens fan, però en Bernat, amb un afany i avidesa descomunal per conèixer i saber, buscarà les respostes fins i tot en l’oníric món dels somnis.
En aquesta aventura l’acompanyaran en Federico Fratelli i la Valentia, els alter ego del pare i la mare, que oferiran al Bernat una mà estesa per a descobrir el perquè dels plantejaments científics que es fa: d’on va sorgir, la vida?
Amb la teoria sobre l’origen de la vida a la Terra, doncs, els personatges de l’obra fan al·lusió a vàries disciplines i motiven un repàs a conceptes de biologia, física, astronomia, química, història,… que acaba sent una lliçó magistral de ciència duta a escena.
L’escenografia representa un altre dels punts forts de l’espectacle. Emulant una carpa de circ, cada detall és cuidat a la perfecció per a donar força al transfons didàctic i el contingut de l’obra. Així doncs, la companyia utilitza diferents tècniques teatrals com ara les titelles o el teatre gestual, d’objectes i d’ombres per fer arribar, a mode de lliçó magistral, respostes als grans dubtes que tot infant es planteja en algun o altre moment.
Finalment, cal tenir en consideració l’edat del públic assistent a l’espectacle, doncs si bé és veritat que l’obra té un atractiu visual i estètic excel·lent, també es cert que el nivell de complexitat del contingut pot resultar un xic difícil d’entendre per a les edats més menudes. Tanmateix, aquest fet pot ser contemplat com una oportunitat perquè, en sortir de l’espectacle, els infants (i les famílies) continuïn fent-se preguntes per cercar respostes a les petites i grans qüestions de la vida.